fredag den 6. april 2012

sletning af PET oplysninger på politiker

Som man vil kunne læse på bt s minister vi slettede arkiver. er der en debat, om det er iorden, at man har slettet de mapper der skulle have ligget.

Jeg syntes, som det første jeg skriver på min blog, er vigtigt at nævne dette, da det er et relevant spørgsmål.


Min mening er nok lidt kontroversiel, i forhold til de mange liberalister vi har i Danmark.

når jeg læser sådan en artikel, tænker jeg hvorfor starte med det?

jeg kan da godt forstå der er nogle, som mener at folk, der har haft nogle idéer i deres unge dage, nok også stadig mener det. Men hvorfor skal en person, der havde en idé om den perfekte verden, nu rakkes ned efter at han ikke har gjort noget forkert i 20 år, det var også ham der lukkede DKP, og nu er der bekymringer om, at man slettede deres sags mapper for 15 år+.

Vi har det der hedder en straffeattest, når man har været ustraffet i 5 år, eller mere bliver den rengjort, det vil sige at man sletter de tidligere oplysninger der skulle være. men efter 20 år, uden at have gjort noget forkert, mener folk at der stadig skal være oplysninger på folk, som ikke har nogen relevans for nutiden, stadig skal stå der?

PET's sags arkiver, ville så være støre end hoved biblioteket. Nej de skal kun gemmes til det ikke længere er relevant, og det vil jeg sige at i midten af 90'erne, kan jeg ikke se at det længere er relevant med sådanne oplysninger.

Og skal det nævnes, hvis Sohn havde gjort noget, der kunne skade Danmark på den ene eller den anden måde siden den gang, så ville det stå i hans mapper, og vil så ikke blevet godkendt. Bare se på den stakkels Sass Larsen, han blev ikke sikkerhedsgodkendt, fordi han havde været sammen med en rokker, og en tidligere socialdemokratisk formand, Kamp. Så lidt skal der til, så jeg tvivler på Sohn har noget at skjule.

Problemet ligger på koldkrigs historiker. mange af dem lever stadig i den kolde krig, og tror stadig at kommunisterne, kommer og overtager lille Danmark.Mellem os tror jeg ikke at Rusland er interesseret i Danmark. Folk ser spøgelser hvor der ikke er nogen, og det er dem vi skal passe mest på, for de er skadelige for Danmark.

håber det er til at læse, og at der ikke er for mange stave fejl.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar