lørdag den 7. april 2012

R: Rige patienter skal betale for hospitalet

På BT kan man læse Radikale siger, at rige patienter skal betale for hospitalet.
Dette er nok det mest fordummende jeg længe har hørt. De rige betaler mere til sundhedsbidrag, end de fattige gør. Hvorfor skal de til at betale mere, nej det er for dumt.

Vi kan ikke have folk der tjener mere, til selv at betale for behandling i det offentlige. Det vil være moralsk forkert. Jeg kan godt følge dem i den tankegang, at dem der har mere betaler mere, men det gør de jo allerede med 8% i sundhedsbidrag. Vi kan ikke forlange at de så også skal til at betale for mad og sengeophold, det er jo allerede dækket ind i de 8%.

En person der tjener 1.000.000 årligt betaler jo 80.000 om året, det er langt mere, over et liv, end den gennemsnitlige dansker koster sygevæsenet.

Hvorfor skal alt, hvad den nuværende regering forslår, gå ud over de syge og gamle? Jeg ved godt det er Radikale der har forslået det, men de er stadig en del af regeringen.
Skal vi se helt logisk på det, tror jeg at mange af dem, de prøver at få til at betale mere, har egen sygeforsikring, og tager på privathospital.

Jeg vil gerne have billigere tandlæger, men det skal ikke gå ud over vores ligeret. topskat og bundskat, er fin nok, det vil balancere en smule på indkomst. Men kommuneskat og sundhedsbidrag skal være ens for alle, altså samme skatteprocent.

Hvis man vil indføre sådan et system, skal de fungere sådan, at man kan købe en ekstra ydelses pakker hvor man kan få internet, enestue osv.
Men man skal ikke have folk, til at betale for noget andre for gratis, det er socialt forvridende, og er ikke noget vi skal have i Danmark.

det er så lidt anderledes med hjemmehjælp, som der også er på tale med brugerbetaling. det er en ydelse man søger, når man ikke selv er i stand til at gøre rent selv. Der kan man nemmere sige, du får så meget om året, du kan selv betale for at få dit hjem gjort rent. så der kan man sige at hjemmehjælp er noget som kommunen kan give folk der ikke selv har råd til at få gjort rent, det er i orden, da det er en ekstra service som gamle kan få. Mellem os sagt, vil jeg hellere have et professionelt hjemmehjælp firma til at gøre rent, end jeg vil have det offentlige til det. Jeg kan selv bestemme, hvor ofte jeg vil have gjort rent, og jeg er sikker på det bliver gjort ordentlig, da de skal tjene penge på det, og ringe service giver færre kunder.

Det var igen min mening, hvis du er uenig eller har problemer med ord eller gramtik, skriv en kommentar og jeg vil kigge på det, eller svare tilbage hurtigst muligt.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar